8 Dagar kvar.

Alla har under högstadien tiden frågat mig om jag bryr mig om politik. Nej. Har svaret alltid varit.
Men nu är jag, och det bästa är att jag har röst rätt. Min röst räknas, min röst kan göra skillnad. Men då har vi ett nytt problem vad ska man rösta?

Grönt intresserar mig inte för mycket, vi bor ändå i rent land, jag pantar flaskor, källsorterar och kör på tippen med mitt skrot.

Rött har ju haft sin chans eller?

Blått har gjort vad dem kunde, men det var inte bra nock. Förutom att jag inte kan gå i skolan längre, mina äldre släktingar kan inte få sig ett nytt jobb, A-kassa eller vara sjukskriven. Dem rika blir rikare och dem fattiga fattigare.

Sverige Demokraterna. Jag vågar knappt skriva deras partinamn, men detta är ju MIN blogg och om jag inte minns fel har vi något som heter yttringsfrihet?

Jag tror iallafall att det SD vågar säga högt är det minns en miljon svenskar sitter hemma och tänker men inte vågar använda sin röst? Jag vågar, jag menar inte att Jimmy är någon raketforskare. Men jag tycker han tar upp punkter som jag bryr mig om.

Som till exempel utlänningspolitiken. Jag måste ju få fråga, hur många asylsökare ska vi ta in? Och vart fan ska dem bo?
Dem kan inte få jobb för att dem inte är utbildade nog språkmässigt, och redan där har vi ett promblem som skapat mycket konflikter. Och hur gör man för att överleva i ett dyrt samhälle utan jobb? Jo, man blir kriminell. Osv..
Då måste jag ju bara undra, är det verkligen skysst och släppa in 1000 asylsökare varje månad för att sen låta dem leva på gatan som tiggare? Varför är Sverige så jävla rädd för att säga nej? - Nej, tyvär vi har inte plats för fler. Vi måste ta hand om dem som redan är här. ?

Nej, Sverige är rädd för krig,"Vi är neutrala" ? As if. Visade inte Sverige under andra världskriget sina true colors? Om vi nu skulle hamna i ett krig, vem fan skulle hjälpa oss? Ingen.

I vilket fall som helst, att rösta in SD till riksdagen tycker jag kan vara sunt. Vi behöver politiker som faktiskt kan ta upp en del viktiga punkter. Tycker jag.


  • En kraftig begränsning av asyl- och anhöriginvandringen
  • En återgång till den assimileringspolitik som gällde fram till mitten av 1970-talet
  • Ett kraftigt utökat stöd till FN:s flyktingorgan, UNHCR
  • En kraftig straffskärpning för grova och upprepade brott
  • Ett nytt system där utbetalningar av skadestånd till brottsoffer garanteras av staten
  • Ett offentligt register över dömda pedofiler samt tillåtande av brottsprovokati
  • En kraftig förbättring av pensionärernas ekonomiska villkor
  • En kraftig ökning av antalet trygghetsboenden
  • En matreform för våra äldre

Missförstå mig rätt, jag har utländsk förälder, många utländska vänner en del muslimer, en del kristna, en del buddister och säkert någon jude också.
Men det jag vill få sakt är att det börjar bli överbefolkat i vårt lilla land.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Annie

Sometimes i try to be normal. But it gets boring. So i go back to being me.

RSS 2.0